Werken met tricot.

DSC_0198.JPG

Een paar weken geleden vroeg een collega-lesgeefster of ik haar lessen ‘Werken met tricot’ kon overnemen.

Omdat ik niet graag onvoorbereid ergens aan begin, wou ik een paar voorbeelden uit het boek uitwerken.

Ik ben begonnen bij het begin : de voorbereidende oefeningen : het balletje en de poppenmuts.

De comfortabele blouse met lange mouwen had ik al uitgewerkt tijdens de voorbereidende workshop, maar omdat ik toch ook graag het model met de korte mouwen wou laten zien, dook ik in mijn stoffenvoorraad en haalde een donkerblauwe tricot met zilverdraad te voorschijn. Hoewel de feestdagen al een tijdje achter de rug zijn, denk ik dat het T-shirt ook mooi zal zijn op een witte broek dit voorjaar.

DSC_0202

In het begin stonden de deelnemers een beetje twijfelachtig tegenover het model met de lange mouwen , maar toen ze pasten vonden ze allemaal dat de blouse beter meeviel dan ze verwacht hadden en waren ze toch overtuigd.

Toen de verantwoordelijke van de afdeling mij vorige week belde met de vraag of één van de deelnemers eventueel het zomerkleedje mocht maken, ging ik opnieuw op zoek en vond een fleurige tricot die perfect geschikt was. Het kleedje past super en zal deze zomer zeker vaak gedragen worden. Ook de deelnemers waren enthousiast.

DSC_0201.JPG

Hoewel ik een beetje zenuwachtig was omdat het mijn eerste les was, viel het heel erg mee en eens de avond begonnen was verliep alles vlot. De deelnemers waren tevreden , dus ik ook !

Ondertussen is mijn stoffenvoorraad een beetje verminderd, wat goed is want ik had mezelf voorgenomen om zoveel mogelijk te werken met de stoffen die ik al had liggen (de stoffen kocht ik hier maar wel al een tijdje geleden ), behalve in noodgevallen.

Willen jullie ook wel eens aan de slag met tricot , kijk dan eens hier voor een activiteit bij jou in de buurt en misschien komen we elkaar dan eens tegen!

 

 

 

 

Geef een reactie

