Werken met tricot – deel 2

Een sweater.

20160324_082122

 

Afgelopen woensdag had ik mijn laatste les in een reeks van drie rond het thema ‘Werken met tricot’.

Omdat de sweater en jogging broek voor de kids ook zo ongelooflijk tof is, had ik die vooraf ook maar gemaakt zodat de deelnemers aan de les, ze alvast eens konden bekijken en zo veel goesting zouden krijgen om eraan te beginnen.

Nu moet ik eerlijk toegeven , dat de sweater niet echt voor beginnelingen is … Ik heb er ook behoorlijk wat tijd over gedaan om hem helemaal in elkaar te krijgen ( en het geliefkoosde instrument van elke naaister kwam eraan te pas : het tornmesje !)

Maar het resultaat viel wel erg in de smaak bij de deelnemers.

Ik had voor de broek een bijpassende kleur gekozen , en diezelfde stof ook gebruikt als voering voor de sweater, waardoor de sweater nogal dik uitvalt. En hoewel ik zelf geen kleine kinderen meer heb ( en dus geen referentiemaat ), lijkt me de sweater tamelijk klein uit te vallen. Misschien komt het ook wel door de tamelijk dikke voering.

In de naad achter in de broek heb ik als accent geen paspel gebruikt maar gewoon een reepje stof van de sweater. Hetzelfde deed ik aan de zakken.

Ik vind het geheel in elk geval geslaagd !

Als jullie ook goesting zouden krijgen : het model staat in het ‘Inspiratie voor creatie ‘ en de stof kocht ik bij ‘Modecoupon‘.

2 gedachtes over “Werken met tricot – deel 2

  1. Wat een leuke blog.
    Ik krijg er honger van en zin om mijn naaimachine boven te halen.
    Bedankt om Femma te vermelden en de link naar het boek en de activiteiten.

    Like

Geef een reactie

