Geboortegeschenken.

DSC_0279

Als er in de vriendenkring , kindjes geboren worden dan moeten die een persoonlijk geschenkje krijgen. Iets wat niet elk kindje krijgt, iets alleen voor ‘dat’ kindje.

Het begon een vijftal jaar geleden, toen we een geboortekaartje kregen dat volledig aansloot bij de patchwork les die ik net gevolgd had.

DSC_0228

Omdat het geschenk in de smaak viel, ben ik het maar blijven doen. En misschien vooral omdat ik het zelf zo tof vind om te doen.

Meestal baseer ik me op het geboortekaartje. Ofwel het kaartje op zich, ofwel een thema dat bij het kaartje past. Of anders kies ik zelf iets wat ik mooi vind. Het moet gewoon origineel zijn. Meestal wordt het een kussen, dekentje of een knuffel. Inspiratie voor een knuffel vind je zeker in de boeken van Inge Snuffel.

DSC_0238

De laatste tijd moest ik al dikwijls aan de slag want zowel in onze vriendenkring als in die van de dochters worden er heel wat kindjes geboren!

Vorig jaar werd de buurvrouw ‘overgrootmoeder’ van een tweeling. Dus dan maar in tweevoud. Maar wel elk hun eigen dekentje.

DSC_0422.JPG

Nadien volgden er nog wat dekentjes. Een combinatie van katoen en zachte knuffelfleece. De namen knip ik uit flockfolie. Dat is een precisie werkje maar met een fijn schaartje en wat geduld, lukt dat wel.

In februari werd er een kindje veel te vroeg geboren en omdat het nog zo piepklein was, koos ik voor een lieve muis als knuffel. Het broertje kreeg enkele jaren geleden al een uil. Binnenkort mag het kleine meisje naar huis maar zal het nog met veel zorg moeten omringd worden , dus mocht er ook nog een warm dekentje bij.

20160626_133413

In het gezin waarmee het eigenlijk begon is ondertussen al een derde kindje , en ook dat krijgt natuurlijk een eigen kussen, net zoals zijn grote zus en broer.

Thor

En de jonge gehuwden die bovendien kort nadien een baby verwachtten , die kregen een set kussens in plaats van een ruiker bloemen.

 

Willen jullie ook wel eens zo’n persoonlijk kadootje geven maar zijn jullie niet zo handig? Dan mogen jullie mij altijd contacteren ( nicoledepauw61@gmail.com of in een reactie op dit bericht). Ik doe het dan graag voor jullie.

Of hebben jullie zelf nog andere originele ideeën of tips waar je jonge mama’s en papa’s gelukkig mee maakt. Laat maar weten.

Geef een reactie

